29 december 2012

En mycket lyckad produktutveckling

Lyckan, mitt i en förkylning, är att hitta balsamnäsdukar som dessutom är preparerade med menthol. Näsdukens sammetslena yta besparar verkligen näsan och förhoppningsvis rider jag ut förkylningen utan att utseendemässigt förväxlas med julens Rudolf.

Och mentholen, jisses vilken deja-vu. Jag landade i barndomens Vickstift. En inhalator i storlek som en Lypsyl som placerades lite lätt under en näsborre i taget. Därefter gjorde man en djup inandning. Vickstiftet verkade som en lagom schysst stamspolning. Förkylningen var som puts-väck och man kunde återigen andas normalt genom näsan. Åtminstone en liten stund!






Jag tror inte Vicks inhalator finns på marknaden idag. Däremot känner jag numera till Kleenex. En näsduk, len som balsam, preppad med menthol. Sätt näsduken framför näsan och gör en djup nasal inandning. Njut en liten stund av mentholens renande verkan.

Näsduken är dessutom utmärkt att snyta sig i!





1 kommentar:

  1. Nä, Vicks finns nog inte längre - men däremot Olbas Inhalator! Tycker den är asbra när man är förkyld...

    Krya på dig!

    SvaraRadera