28 juni 2012

Prinsesstårta forever!

Under ett renoveringspass har man det färdiga resultatet som helhet på näthinnan. Förutom helheten måste man också ha den lilla detaljen med sig. Den där lilla lilla detaljen man vet kommer att sitta som en smäck, "the real prick över i". 

Jag är fullkomligt galen i smide och jag har en lång och trogen relation med Wira bruk och Wägeths konstsmide. Här köpte jag mina första gardinstänger till min singellya, ljusstakarna med änglavakt, innerdörrhandtag samt ett suveränt skohorn. Här har jag fotsatt köpa detaljer till Anders och mitt gemensamma boende och här har vi också investerat i små detaljer till stugan. Högt på min önskelista står ett fyrfat till framsidan. Ett fyrfat som förgyller mörka höstkvällar med en stilfull brasa eller som bjuder på pinnbröd och korvgrillning under gnistrande soliga vinterdagar.

Pricken över i:et till hallen kommer också från Wira bruk. Den här klädstången spänner vi upp mellan golv & tak precis till vänster om entrédörren. Denna blir perfekt att tillfälligt hänga sin varma vinterjacka eller sportkläder på. Därutöver är det svarta smidet vackert mot det vitlaserade samt mot Chi Take-färgen i hallen.

Kökets prick över i har min FB-kompis Karin presenterat för mig. Karin blev kär och föremålet för hennes kärlek presenterade hon i sin tidslinje på Facebook. Jag såg den. Och jag drabbades. Föremålet för min förälskelse är satt på pidestal, högt upp på nya kökshyllorna i stugan ser jag denna färgintensiva prinsesstårta tillsammans med våra fina handdrejade kaffekoppar och djuptallrikar. Jag kommer inte att kunna slita blicken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar